onsdag 22 juni 2011

Arla morgonstund..

Jag känner det nu.... att jag var uppe på tok för länge igår :-) 
Klockan hann bli ca 02.30 sista gången jag tittade.. inget vidare sen när mobilen väcker en vid halv sju med en inte så behaglig signal..
Men som tur var så sköljdes tröttheten bort med varma strålar från duschen :-)
 Ensam hemma har jag varit i natt och av någon märklig anledning så blir jag då lite extra pigg.. tror det beror på att i vanliga fall är det alltid Mattias som är snäll och tar sista rundan med hundarna eftersom han brukar sitta uppe mycket längre än mig, och eftersom han inte är hemma och låter mig somna när jag är trött så får jag skärpa till mig och hålla mig vaken.
Så jag förstår helt och hållet Mattias när han säger att han piggnar till efter sista rundan och har då svårt att somna... samma efekt på mig därav den sena timmen..
Gissa om fiskarna i dammen blev lite smått förvånade då jag kom ut för att de dem mat lite över två i natt ;-)

Sitter nu på jobb,bara halva dagen idag :-) sen är det ledighet som hägrar!
 Fyra härliga dagar, får bara hoppas att solen vill titta fram lite och att de envisa molnen glider vidare ut till havs.

 I eftermiddag tänkte jag köra in och se om det finns nått fint klädesplagg att förgylla midsommarafton med, kanske har man turen på sin sida idag, men först ska jag äta lunch som dagen till ära består av melon och parmaskinka... är egentligen sååå sugen på sushi men det får bli en annan dag!

I kväll får vi se vad som händer, en runda med hundarna i havet blir det i alla fall, och ett varv med dammsugaren.. det visar sig annars att man har sex husdjur ;-)
Mattias ska hämtas från Kastrup och så ska jag ju hinna med att gå lydnads kurs med lilla Lycka.
Ja sysslolös blir jag ju inte i alla fall och det är ju skönt!

/ Z

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar