tisdag 28 juni 2011

There is food and there is sushi...

Måndag måndag, ingen dag i veckan känns som denna ... ;-)
Sov inte lika bra som jag brukar i natt, värmen har kommit tillbaka med full kraft, och även om den är efterlängtad på dagen och speciellt på lediga sådana så vill jag varje natt att den ska ha lämnat jorden på väg till någon annan planet ...

Man skulle kanske installera ett kylrum i garaget som man kunde sova i under sommaren.. pratade faktiskt sist med han i djuraffären om detta, han var av samma åsikt minsann..tja bara en anekdot ;-)

Turen var i alla fall på min sida idag då jag i all hast glömde att ta med mig min lilla lunchlåda och att vägen till lilla super fräscha superlivs Ica var avstängd..
Anna panna hade nämligen inte heller någon lunch ..och hon kom ju givetvis på den ultimata mat idén, sushi..


Underbart gott var det, skulle kunna äta det varje dag just nu!
Dagen på jobb flöt på bra och vi var färdiga i tid vilket var super, jag fick till och med sluta tidigare, till Annas förtret ;-))
Väl hemma blev det nästan i vanlig ordning ett besök in om på maxi för att shoppa lite förnödenheter så som mjölk och jordgubbar, som blivit mer eller mindre ett måste varje kväll..de är som allra bäst just nu, så söta och saftiga så man kan äta dem utan tillbehör.. och det gillar jag!


Nu ligger de ljuvliga röda sedan länge och vilar i våra magar, filmen om Johan Falck har nyss slocknat på teven och nu ska trötta tvåbeningar och lurviga men nybadade fyrbeningar gå och lägga sig, som alla vuxna säger... det kommer ju en dag i morgon oxå ;-)
Och inte vilken dag som helst utan en ledig dag full med solsken!
Sleep tight /
Z


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar