fredag 24 juni 2011

Midsommar

Har precis landat med rumpan framför datorn efter en magisk dag!

Dagen började egentligen alldeles på tok för tidig, och jag ville verkligen inte gå upp men efter flera försök att somna om så fick jag till slut ge mig och stiga upp :-)

Och eftersom vi hade ganska mycket på agendan så var det ju inte så tokigt att få fart på kroppen och knoppen ..
Jag skickade i väg Mattias till maxi tillsammans med ca hundra tusen andra hofterups bor... ;-) alla skulle ju givetvis ha dags färska jordgubbar och vi skulle ju kompletterings handla...som nu i efterhand var lite onödigt för vi orkade inte ens äta av det... men sen har jag ju oxå alltid haft lite dålig uppskattnings förmåga när det gäller mat och gotte..det är inte för inte som Mattias undrar varför jag varje dag kokar potatis till ett helt kompani när vi bara är två personer....

När vi började närma oss lunchtid var jag bra på det tidsmässigt när det plötsligt ringer på dörren.. och vem står inte där om inte min kusin Jonas <3
Mycket trevlig överraskning, och efter en stunds pratande och uppdaterande på vad som hänt sedan sist vi sågs och en titt på nya hojjen som han skaffat så var jag duktigt behind schedule ...

Men med magiska krafter så fick vi styr på det och vipps så står världens härligaste familj i dörren <3<3
och efter installering av smått och gott så vandrade vi vidare ner till Hofterups årliga midsommar firande, satte oss på en filt och njöt av dans, sång och lite god medhavd mat.
Efter dansen blev det godisregn till alla barn och sedan traskade vi vidare till ponny ridningen.
Alexandra satt som gjuten i sadeln och med ett stadigt tag om mammas arm, och sedan var det Isabellas tur och eftersom hon tyckte det var lite obehagligt förra året var jag lixom beredd på att hon skulle vilja hoppa av... men lilla tjejen satt kvar och hade till och med i början ett stadigt tag i manen men när hästen började gå lite fortare lutade hon sig bekvämt bak i mina armar men satt kvar och tyckte det var riktigt roligt :-))
Efteråt fick de en liten nallebjörn som pris för de varit så duktiga!!

Väl hemma igen så matade Alex och Bella fiskarna och vi tog tag i matförberedelserna, och efter en stunds donande så var det äntligen dax för lite mat..

Sill,potatis,rädisor,ost,melon och flera andra godsaker smakade gudomligt..
Det är verkligen något speciellt med midsommar :-))

Världens underbaraste ungar, är så lycklig att de finns i vårt liv, vi älskar er massor <3

Efter maten blev det jordgubbs tårt bakande som är en favvogrej hos Alex och Bella och som alltid blev den ju fantastiskt dekorerad!
Mys på högsta nivå i soffan sen och nu har de åkt hem... synd att tiden går så fort.. 
Tusen tack för en super underbar dag, ni fyra gör oss lyckliga och glada som ingen annan <3
Ses snart igen 
/
Z & M





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar