torsdag 7 juli 2011

Incomparable happiness

Tänk vad lyckan kan vara total vissa gånger.. idag är en sådan dag!
Äntligen har det blivit klart med mitt nya jobb och jag börjar den 12 september :-))

Det ska bli sååå spännande men oxå nervöst som bara den.. känns som att kasta sig ut från ett flygplan utan att ha kollat upp fallskärmen.. men någon gång måste ju vara den första och nu blir det det för mig..

I dag är det dessutom de små ulltottarnas första födelsedag.. <3


Tänk vad tiden har gått fort!
Man kan väl så smått ana att de börjar lugna ner sig något.. men än idag åker det blomkrukor i golvet så jorden yr åt alla möjliga håll när man minst anar det..

Gårdagens motion var tänkt att utföras på cykel... så blev inte fallet.. det visade sig att vi inte hade nån cykelpump och att framhjulet var totalt ur funktion... trist, kan inte ens beskriva hur jag kände mig... jag som i vanliga fall inte brukar vara fylld med energi efter en dags sittande på jobb kände mig faktiskt riktigt alert och blev mycket besviken på min annars så trogna tvåhjuling...

Det blev en liten runda dock utan min runkeeper.. den lilla rundan hade inte gjort varken till eller från ;-))

Jag gick dock förbi en alldeles perfekt skött trädgård ... inte som vår då alltså... vild och frodig...
Jag har aldrig sett vem som bor i huset men just igår fick jag då äntligen se de som vårdar trädgården så ömt.. 
Nämligen en söt liten gumma som dagen till ära låg på knä och tog bort ogräs mellan stenarna..och inte vilka stenar som helst utan en hel fotbollsplan full med engelsk sjösten... stackars arma människa och skulle jag någonsin komma på tanken med engelsk sjösten på vår uppfart påminn mig för guds skull om allt evighets jobb...

Nu ska jag ta med mig hundarna på en lite promenad i skogen sen väntar ett besök hos mamma och micke, där man dessutom ska få goooood hemlagad mat!

/Z






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar