onsdag 20 juli 2011

up in the clouds

Vilken dag... jag hade igår... magisk, otrolig, rolig, fantastisk ... ja listan kan göras mycket låååång!
Startade dagen vid tio tiden och efter stopp för uttag av lite cash money,
 och lite omplåstring av mina fötter ( star wars figurer på ) så var vi då äntligen på väg mot kivik :-))




Alright .. vi var dock inte ensamma om denna tanke... milslånga köer som Annette skulle beskriva det!
Men eftersom denna tillställning lite grann har blivit som en årlig tradition så kan ju inte vilka köer i världen stoppa oss från att komma fram ;-))



Efter mycket funderande så bestämde vi oss för att dagens lunch skulle bli ett grillspett på amerikanskt vis.. mycket gott :-))  sallad till det, lite barbequesås och en kall cola så var man så gott som i himlen.
det var ju innan vi visste att vi bokstavligen skulle dit .... :-))



Här är den ... min stora plåtkärlek värd sitt namn....i guld.. <3




Mycket knappar och stor instrumentbräda... men med en sååååå trygg pilot så kände man sig hur säker som helst ;-))


Kivik är fantastiskt vackert från ovan !



Jag skulle ju hur lätt som helst kunna vänja mig vid att åka helikopter varje fin sommardag!  Efter denna minst sagt magiska upplevelse gick vi med svaga ben och kollade vidare bland Kiviks marknads alla stånd och det som vi kommit dit för att handla blev ett minne blott... man kan säga att det flög ut genom fönstret under flygturen... Ca halv sju var jag hemma och var trött som en sömngångare.. vilken dag vi fick!  
Jag somnade ganska ovaggat när det blev tid för att gosa ner sig i kudden, och halv tolv var jag i en helt annan värld... antagligen bland molnen..
Ha det gött idag trots att vädrets makter inte är med oss denna ljuva onsdag <3<3
/Z      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar